mandag 15. februar 2010

Grenseløs universell utforming?


Jeg har oppdaget at Regjeringens handlingsplan for økt tilgjengelighet gjennom universell utforming omfatter uterommet, blant annet for de som har følsomhet for miljøpå­virkning. Det har jeg i høy grad, blant annet på grunn av pollen-allergi.

Hmm…

Da kan jeg kanskje kreve at kommunen fjerner alle bjørketrærne som omkranser omsorgsboligblokka den fikk bygd her i nabolaget for noen år siden. Sameiet jeg bor i har flere bjørketrær på fellesarealet vårt. Naboen tvers over veien også, og de har han skamklipt, så han er sikkert ikke særlig glad i dem. Kanskje jeg skal be om et møte med pynteansvarlige til 17. mai? Og leplantingen langs det nærmeste, store jordet i nabolaget består av hassel og or. De starter å pollinere allerede i februar/mars. Kan forresten ikke bøndene teste ut noe annet enn gress som grøntfor til krøtterne!

Etter å ha studert Bizarros strandscene nøye, er jeg i alle fall sikker på en sak: Hvis jeg noen sinne skal fremføre noen krav eller ønsker i den universelle utformingens navn, så skal jeg ta på meg min aller mest vennlige mine, og legge stemmen i et mykt toneleie.  I tillegg kunne jeg kanskje forsøke med litt styling, for å synliggjøre plagene mine?


:)  :)  :) 

¤¤¤
Vitsen har jeg scannet og pusset på, men Bizarro har en blogg: http://bizarrocomic.blogspot.com/ , og der er det mye kjekt å finne dersom en tar seg tid!
¤¤¤

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Innlegg kan bli revidert og flyttet på, så kommentarfeltet kan fremstå som pussig ved enkelte innlegg (dateringen).